Vores vision

At være Danmarks foretrukne teambuilding brand.

Vores mission

At skabe grobund for udvikling og vækst i dansk erhvervsliv ved at sætte mennesker i bevægelse og skabe bevægelse i mennesker.

Siden 2004 har CoastZone udviklet mennesker

CoastZone er grundlagt i Ebeltoft tilbage i 2004. Forinden havde grundlægger Brian Christiansen sammen med navnefællen B.S. Christiansen faciliteret teambuildingkurser i det daværende SafariZone, Survival of the Fittest. Brian, som selv har en baggrund i militæret, ønskede dog at bevæge sig væk fra den militaristiske tilgang til undervisning og udvikling af mennesker, der i den tid prægede teambuilding. Sammen med sin unge praktikant Thomas Liebe sprang han ud i iværksætteriet.

- I CoastZone ville vi udvikle mennesker gennem succesoplevelser og udbrede forståelsen for, at man som team kan nå meget mere ved at bruge hinandens færdigheder rigtigt samt hjælpe og stille krav til hinanden. Visionen var klar; vi ville udvikle mennesker og dermed virksomheder, fortæller Brian. Både han og Thomas er i dag stadig en del af CoastZone teamet.

CoastZone har rødder i kystens spændingsfelt

De to stiftere er ofte blevet spurgt til virksomhedens navn - et navn, der ikke umiddelbart leder tankerne hen på teambuilding. Så hvorfor CoastZone? 

- Navnet CoastZone blev i sin tid valgt for at distancere sig fra den militaristiske form for teambuilding, som lænede sig meget op af aktiviteter i skoven. Med et spartansk indrettet kontor og lager i Øer Maritime Ferieby gik vi mange ture langs kysten, imens vi byggede videre på vores fælles drøm. Kysten er et magisk sted, hvor man ofte kommer for at reflektere, fortæller Brian, og Thomas tilføjer:

- Der er en særlig energi i zonen, hvor land og vand mødes. Ligesom mødet mellem de to elementer rummer en kraft og en energi, rummer mødet mellem forskellige mennesker et potentiale og en mulighed for at skabe succesoplevelser og positiv forandring. Sagt med jysk ydmyghed og med en indre forpligtigelse repræsenterer navnet CoastZone den magi, der skabes mellem mennesker.

Kompasrosen og den røde farve forpligter

Logoets kompasrose blev valgt som symbol på ønsket om at sætte den rette kurs og vise andre vejen til det gode samarbejde. Den røde farve er ligeledes et bevidst valg: For at udstråle kraft og energi og vække genkendelse. Stadig i dag er det et logo og en farve, der kendetegner og forpligter i CoastZone.

Trætoppe som metafor for vision og værdier
Play button

Jakob Blok Grabow

Managing Director

Mere om os som mennesker og virksomhed

Vi hjælper dig på vej

Instagram icon
Linkedin icon
Youtube icon